Nitel araştırmalarda etik: sorunlar ve çözüm önerileri
Amaç:
Bu atölyede, nitel araştırma sürecinde etik konusu nasıl ele alınmalıdır üzerine konuşmak ve bu konuda sık rastlanılan problemler ve olası çözüm önerilerinin sunulması, buna ek olarak örnekler aracılığıyla farkındalık yaratılması hedeflenmektedir.
İçerik:
- Nitel araştırmalarda etik konulu sunum
- Sık rastlanılan problemler ve olası çözüm önerilerinin tartışılması
- Etikle ilgili sorunların örnekler üzerinden incelenmesi
- Çözümleme ve Değerlendirme
Hedef Kitle:
- Akademisyenler
- Araştırmacılar
- Öğretmenler
- Öğretmen Adayları
SÖZ UÇAR YAZI KALIR! Sosyal Bilgiler Dersinde Alternatif Yazma Modelleri
Amaç:
Bu atölyede, sosyal bilgiler dersi içerisine yerleşmiş geleneksel yazma anlayışının aksine alternatif yazma modellerinin neler olabileceğini etkinlik örnekleriyle tanıtmak hedeflenmektedir.
İçerik:
Sosyal bilgiler dersinde yazıya yüklenen anlamların tespiti
Sosyal bilgiler dersinde yazının kullanılma biçiminin irdelenmesi
Sosyal bilgiler dersinde alternatif yazma modellerinin açıklanması
1. Öğrenme amaçlı yazma pedagojisinin tanımı
2. Argumantative yazma modelinin açıklanması
3. Yaratıcı yazmanın modelinin açıklanması
Sosyal bilgiler dersine özgü hazırlanmış farklı yazma etkinliklerin tanımı.
Hedef Kitle:
Öğretmenler
Öğretmen adayları
Sosyal Bilgiler Derslerinde Akıl ve Zekâ Oyunları Uygulamaları
Amaç:
Bu atölyede, oyun temelli öğrenme yaklaşımı çerçevesinde akıl ve zekâ oyunlarının Sosyal Bilgiler müfredatına entegrasyonuna yönelik müfredat temelli pratik uygulama örneklerine yer verilmesi hedeflenmektedir.
İçerik:
- Farklı tür ve kategoride akıl ve zekâ oyunlarının kısa tanıtımı (3 adet oyun).
- Bu oyunların katılımcılarla birlikte eş zamanlı oynanması, oyun deneyimi kazandırılması.
- Oyunun bileşenleri ve bireye olası katkıları (Bilişsel-Duyuşsal-Psikomotor) ile Sosyal Bilgiler müfredatı arasındaki ilişkinin tartışılması.
- Sosyal Bilgilerde örnek bir konu/kazanım çerçevende akıl ve zekâ oyunları uygulamaları pratiği (zamana göre 1 ya da 2 örnek)
- Çözümleme ve Değerlendirme
Hedef Kitle:
- Akademisyenler
- Araştırmacılar
- Öğretmenler
- Öğretmen Adayları
Sosyal Bilgiler araştırmalarında metin madenciliği uygulamaları
Atölye İçeriği:
Bu atölyede, sosyal bilgiler araştırmalarında metin madenciliği biçimleri üzerine konuşulacak, uygulamalı örnekler ilgililere sunulacaktır. Sosyal medya ya da Web of science gibi platformlardan elde edilecek verilerin metin madenciliği ile nasıl analiz edilebileceği örneklerle aktarılacaktır.
R programlama diliyle veri toplama ve analiz işlemlerine ilişkin örnek uygulamalar yapılacaktır. Analizler bağlamında verilerin temizlenmesi süreci, temel sayma (counting) işlemleri, konu modellemesi (topic modeling) ve duygu analizi (sentiment analysis) gibi birtakım analizler gösterilecektir.
İçerik:
• Anahtar kelime, kullanıcı ya da etiket (hashtag) arama
• Veriyi elde etme, temizleme süreçleri
• Duygu analizi türleri (Afinn, Bing, NRC)
• Temel sayma işlemleri (ngrams)
• Konu modellemesi (LDA-topic modeling)
Hedef kitle:
Araştırmacılar, Yüksek lisans ve doktora öğrencileri
Önkoşul:
Veri çekme ve analiz etme işlemlerini eşzamanlı olarak yapmak isteyen ilgililerin, kişisel bilgisayarlarında RStudio programının kurulu olması gerekmektedir.